Saptamana a 9a de diversificare. Meniuri zilnice si retete

Publicat in 12 ianuarie 2016

Meniuri diversificare

 

 

 

Alimente introduse saptamana aceasta: quinoa, galbenus, smantana si mango.

 

Luni, 28 decembrie

Mic dejun: Banane (2 mici) cu para.

Pranz: Dovleac cu cartof dulce, ceapa esalota, radacina de patrunjel, ardei gras rosu copt si patrunjel verde.

 

Marti, 29 decembrie

Mic dejun: Un mar cu 1/2 avocado si o lingurita de pudra de roscove.

Pranz: Am titilit pentru ca eram in deplasare. Deplasarea s-a prelungit si nu eram tocmai pregatiti. Am ajuns acasa prea tarziu pentru a mai manca hrana solida. A fost exceptia exceptiilor!

 

Miercuri, 30 decembrie 

Mic dejun: O para cu quinoa si 2 prune uscate (hidratate in prealabil).

Pranz: Dovlecel cu ardei gras rosu copt, ceapa, cartof dulce si radacina de patrunjel.

 

Joi, 31 decembrie 

Mic dejun: Mei cu stafide si curmale, parfumat cu vanilie. Meiul l-am fiert in lapte de capra.

Pranz: Piure de legume cu carne de gaina (pastarnac, radacina de patrunjel, ardei gras copt, cartof dulce, dovlecel, ceapa). In piure am adaugat o lingurita de smantana.

 

Vineri, 1 ianuarie 

Mic dejun: 2 nectarine cu banana.

Pranz: Avocado, usturoi, radacina de patrunjel, dovlecel si 1/4 galbenus.

 

Sambata, 2 ianuarie 

Mic dejun: Prune cu para, quinoa si scortisoara.

Pranz: Sfecla cu cartof alb (mic), morcov crud si 1/2 lingurita de unt fara sare.

 

Duminica, 3 ianuarie 

Mic dejun: Mango (vreo 5-6 cubulete) cu banana si mar.

Pranz: Mazare cu branza de capra, pastarnac si ceapa esalota.

 

Concluzii: 

  • Galbenusul a fost foarte bine tolerat. Mi-a dat impresia ca ii place.
  • Ma bucur ca pana acum nu am avut niciun fel de alergii.
  • Sunt in continuare multumita de cantitatiile pe care le mananca. Totusi, micul dejun pare a fi cel mai apreciat cand vine vorba de cantitate (intre 120 si 200 de grame, chiar mai mult).

 

Pe pagina de facebook a blogului incerc sa vin cu informatii complementare legate de diversificare, pe care le veti gasi in albumul „Diversificarea” sub forma unor scheme foto: varsta la care se introduc alimentele, modul lor de preparare, nutrientii pe care ii contine fiecare aliment, etc. Mentionez, inca o data, ca schemele sunt facute in functie de informatiile acumulate. Sper ca timpul sa-mi permita sa postez si retete pe masura ce avansam.

Imi propun sa va impartasesc in fiecare saptamana ce alimente am introdus si cum a reactionat fetita mea la fiecare dintre ele. Pentru a nu pierde calatoria noastra printre fructe si legume, va invit sa va abonati la newsletter-ul blogului sau sa dati un like paginii de facebook.

Citeste si despre primele noastre saptamani de diversificare:

Prima saptamana

A doua saptamana

A treia saptamana

A patra saptamana

A cincea saptamana

A sasea saptamana

A saptea saptamana

A opta saptamana

 

 

 

 

Sursa foto: Copilul.ro

Comments

    • admin a zis

      Am spalat bine vreo 2-3 linguri de quinoa si am pus-o la inmuiat vreo 2 ore dupa care am fiert-o. Poti sa o fierbi in apa sau in lapte.
      Am avut prune la congelator. Am mixat cam 10 prune medii si am adaugat putina scortisoara. Am amestecat intr-ul bol quinoa cu piureul de prune. Quinoa o poti face si faina daca nu vrei sa o dai intreaga.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *