Saptamana a 12a de diversificare. Meniuri zilnice si retete.

Publicat in 28 ianuarie 2016

diversificare 8 luni

Alimente introduse saptamana aceasta: lintea rosie, rodia, ficatul de pui si mesquite-ul.

Luni, 18 ianuarie

Mic dejun: Smoothie cu mango, avocado, seminte de chia (macinate si hidratate timp de 2 ore) si vanilie.

Pranz: Supa crema de linte rosie cu cartof dulce, radacina de patrunjel si ceapa esalota. I-a placut foarte mult. Nu a avut nici un fel de disconfort digestiv.

Marti, 19 ianuarie

Mic dejun: 1/2 rodie, para si banana.

Pranz: Broccoli cu cartof violet si morcov. Nu i-a placut deloc!

Miercuri, 20 ianuarie

Mic dejun: Fulgi de ovaz fierti in lapte de capra cu piure de para, mar si scortisoara.

Pranz: Pate de ficat cu usturoi si cartof dulce. Un deliciu!

Joi, 21 ianuarie

Mic dejun: Doua mere rase fin cu biscuiti (cu ovaz si mei)  facuti in casa.

Pranz: Cous-cous cu branza de capra (facuta in casa) si dovleac. I-a placut foarte mult!

Vineri, 22 ianuarie

Mic dejun: 3 banane mici (cat palma) cu branza de capra (facuta in casa). Initial, branza am facut-o cu 2 banane pasate. Dupa ce a „lins” farfuria, dadea semne ca nu e satula asa ca i-am dat si a treia banana, dar, de aceasta data, bucati. Era haioasa cum se „lupta” cu banana care ii aluneca din manute.

Pranz: Carne de pui (de casa) cu sfecla rosie coapta si dovlecel.

Sambata, 23 ianuarie

Mic dejun: Fulgi de ovaz cu afine si mesquite.

Pranz: Supa crema de avocado cu galbenus de ou.

Duminica, 24 ianuarie

Mic dejun: Pere cu banana.

Pranz: Quinoa cu broccoli si cartof dulce. I-a placut foarte mult! Aveam emotii avand in vedere ca pranzul de marti nu i-a fost pe plac.

Concluzii: 

  • Banuiesc ca ati observat ca am introdus alimente noi in cateva zile consecutiv. Am mai explicat de ce nu respect intotdeauna regula celor 2-3-4 zile. Pana acum nu am avut nici un fel de problema (alergii, probleme digestive, etc.).
  • Am vazut o evolutie clara in privinta cantitatilor. Antonia mananca la fiecare masa intre 150g si 250g.
  • Mai nou, nu putem manca daca nu are si ea o lingurita in mana si daca nu se tine cu cealalta de farfurie :). O las sa descopere! M-am bucurat ca stie gestiona si bucatile.

 

Pe pagina de facebook a blogului incerc sa vin cu informatii complementare legate de diversificare, pe care le veti gasi in albumul „Diversificarea” sub forma unor scheme foto: varsta la care se introduc alimentele, modul lor de preparare, nutrientii pe care ii contine fiecare aliment, etc. Mentionez, inca o data, ca schemele sunt facute in functie de informatiile acumulate. Sper ca timpul sa-mi permita sa postez si retete pe masura ce avansam.

Imi propun sa va impartasesc in fiecare saptamana ce alimente am introdus si cum a reactionat fetita mea la fiecare dintre ele. Pentru a nu pierde calatoria noastra printre alimente, va invit sa va abonati la newsletter-ul blogului sau sa dati un like paginii de facebook.

 

 

Citeste si despre ultimele saptamani de diversificare:

 

Sursa foto: Sanitarian.net

Comments

  1. cristina a zis

    de unde te aprovizionezi cu legume si fructe? ai vreo sursa mai sigură? am început si noi de 4 zile diversificarea si tot încerc sa gasesc legume cat mai natural crescute. multumesc!

    • admin a zis

      Ma aprovizionez din mai multe surse pt legume, fructe, carne, seminte, cereale, etc.:

      1. Am unele puse pe iarna de la parintii nostri din gradina sau cumparate din surse sigure (altii care au gradina ?).
      2. Din magazine exclusiv cu produse bio.
      3. Din supermarket-uri, de la raioanele bio.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *