Salată cu ton şi telemea

Publicat in 24 iunie 2019

 

Nu știu cum sunteți voi, dar eu, odată cu venirea căldurii, nu mai am aceeași poftă de mâncare și îmi este foarte greu să pornesc vreo sursă de căldură din bucătărie. Simt că mă topesc în fața cuptorului sau a plitei, așa că preparatele fără foc devin cele mai bune prietene ale mele. În plus, chiar dacă ziua este mai lungă, ea este și mai plină cu alte soiuri de activități care n-au legătură cu bucătăritul. 🙂

De-a lungul timpului, am încercat destul de multe variante de salate. Majoritatea mi-au plăcut, dar dacă ar fi să aleg una preferată, cea mai cea dintre toate, aceea ar fi salata cu ton și telemea. Pentru mine, tonul și telemeaua combinate cu dulceața roșiilor și cu aroma cepei verzi sau a cepei eşalotă este fix ceea ce îmi trebuie. Adaug și ingrediente cu textură crocantă, salată iceberg, varză și/sau felii de morcovi și salata mea este completă, fix așa cum îmi place.

Dacă mâncați salate, în primul rând, pentru siluetă, să nu vă păcăliți. O salată poate deveni repede foarte calorică în funcție de cantitatea de ingrediente pe care o adăugați, în special de proteină, și de dressing-urile pe care alegeți să le folosiți. Salata de mai jos nu este cea mai light la nivel de calorii, dar nu este nici o bombă calorică. Ingredientele le puteți ajusta în funcție de nevoile voastre.

Ingrediente: 

  • varză roşie
  • salată iceberg
  • morcovi (felii)
  • baby spanac
  • 1 fir ceapă verde
  • 1 castravete
  • 6-7 roşii cherry
  • porumb
  • 120-130g ton mărunţit
  • 50g telemea
  • sare
  • piper
  • ulei de măsline infuzat cu busuioc

 

Mod de preparare: 

 

Pasul 1

Cred că v-aţi dat seama că nu-i mare treabă să pregăteşti o salată. 🙂

Varza roşie, salata iceberg şi feliile de morcovi au venit la pungă, une salade composée, cum i-ar spune francezul, direct de la magazin, la pungă. Am spălat spanacul şi restul legumelor. Am tăiat ceapa verde, castravetele, roşiile şi le-am amestecat cu uleiul şi condimentele.

 

Pasul 2

Am adăugat telemeaua (la fel de bine merge și feta) tăiată în cubuleţe şi tonul. Dacă vreţi o salată cu mai puţine calorii, optaţi pentru ton în suc propriu, nu în ulei. Dacă am ton în ulei, întotdeauna încerc să îl scurg cât mai bine.

 

 

Cum vă ziceam, pregătirea salatelor nu necesită prea mult efort şi nici prea mult timp. Mai mult decât atât, ele sunt ideale pentru o masă sănătoasă şi gustoasă.

 

Ce ingrediente conţine salata voastră preferată?

 

 

Alte reţete de salate: 

 

 

Dacă găsiţi pe blog articole interesante de citit, nu le ţineţi doar pentru voi :), daţi like paginii de Facebook şi/sau abonaţi-vă la newsletter-ul blogului pentru a nu pierde ultimele articole. Încerc să fiu prezentă şi pe Pinterest şi Instagram

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *