Retete si meniuri la varsta de un an (13 luni)

Publicat in 31 iulie 2016

Meniu bebelusi un an

 

Alimente introduse saptamana aceasta: nuca.

 

Luni, 20 iunie

 

Mic dejun: Banana si afine.

Pranz: Frittata cu dovlecel, rosii, mozzarella si busuioc.

Gustare: Smoothie cu mar, morcov si dovleac (este un smoothie bio, cumparat – l-am mai mentionat aici).

Cina: Mamaliga cu mozzarella si iaurt.

 

Marti, 21 iunie

 

Mic dejun: 2 nectarine + 1 banana.

Gustare: Biscuite Organix.

Pranz: Carne de vita cu cartof dulce, dovlecel, oregano si unt.

Gustare: Cirese.

Cina: Fulgi de ovaz cu mesquite.

 

Miercuri, 22 iunie

 

Mic dejun: Deliciu cu mere.

Pranz: Carne de gaina cu spanac, dovlecel, ceapa, oregano si ulei de masline.

Gustare: Tartina cu crema de branza cu avocado si ardei copt.

Cina: Budinca de banane.

 

Joi, 23 iunie

 

Mic dejun: Nectarina si papaya.

Pranz: Carne de gaine cu spanac, dovlecel, conopida, ceapa, oregano, sos de rosii si unt.

Gustare: Banana.

Cina: Budinca de paste cu ricotta (reteta Danei).

 

Vineri, 24 iunie

 

Mic dejun: 2 pere cu scortisoara si seminte de canepa.

Pranz: Chiftelute cu somon. Am facut compozitia fara ou.

Gustare: Iaurt.

Cina: Bulgur fiert in lapte de capra cu mascarpone si dulceata de capsuni (fara zahar).

 

Sambata, 25 iunie

 

Mic dejun: Para si mar cu scortisoara, seminte de chia si seminte de in.

Pranz: Quinoa cu broccoli si sfecla rosie.

Gustare: Zmeura.

Cina: Budinca de bulgur cu nuca. 

 

Duminica, 26 iunie

 

Mic dejun: 2 nectarine + 1 banana.

Pranz: Ficat cu cartof dulce, dovlecel si ceapa.

Gustare: Caise.

Cina: Salata de cartofi copti.

 

A fost greu sa ma intorc la realitate dupa o vacanta relaxanta, foarte relaxanta. E greu sa vezi luminita de la capatul tunelului printre maldare de haine de despachetat, de spalat, mancare de pregatit de cateva ori pe zi si asa mai departe. Stiti voi! Nu cred ca trebuie sa intru in detalii. Asa se explica smoothie-ul cumparat (bio, ce-i drept!) si biscuitii Organix oferiti ca si gustari pe care i-am plimbat pana in Grecia si inapoi :).

 

Pe pagina de facebook a blogului incerc sa vin cu informatii complementare legate de diversificare, pe care le veti gasi in albumul „Diversificarea” sub forma unor scheme foto: varsta la care se introduc alimentele, modul lor de preparare, nutrientii pe care ii contine fiecare aliment, etc. Mentionez, inca o data, ca schemele sunt facute in functie de informatiile acumulate. Gasiti mai multe retete pe blog, la sectiunea „Bebe creste” – „Diversificarea” – „Retete si meniuri pentru bebe”.

Imi propun sa va impartasesc in fiecare saptamana ce alimente am introdus si cum a reactionat fetita mea la fiecare dintre ele. Pentru a nu pierde calatoria noastra printre alimente, va invit sa va abonati la newsletter-ul blogului sau sa dati un like paginii de facebook.

 

Citeste si despre ultimele saptamani de diversificare:

 

 

Comments

    • admin a zis

      Bună Ana-Maria,

      Nu ştiu să îţi spun exact ce parte din vită iau, dar optez pentru muşchi fără grăsime. Carnea de vită o gătesc la abur.

  1. Mirela T. a zis

    Draga mea, apreciez gestul tău de a ajuta părinții, oferindu-le sugestii pentru hrana copiilor, DAR ÎȚI LIPSEȘTE TOTAL REALISMUL !!!!! UNDE, Doamne iartă-mă, crezi că trăim ??!!! În vreo țară-minune??? Nu te gândești că ingredientele menționate de tine sunt DEPARTE de realitatea fizică și financiară a părinților ??? Noi am crescut cu quinoa ??? Cu broccoli sau alte asemnea??? Și…suntem SĂNĂTOSI, slavă Domnului ! COBOARĂ, TE ROG, CU PICIOARELE PE PĂMÂNT! Ești în România secolului 21! Pur și simplu, mare parte din meniurile prezentate sunt ABERANTE pentru realitatea în care trăim !!!

    • admin a zis

      Draga mea, apreciez că ţi-ai rupt din timp pentru a-mi scrie. Data viitoare aş aprecia şi mai mult dacă ai renunţa la majuscule şi la semnele de punctuaţie repetate. Nu-mi place când se ridică tonul.
      Ai fi poate surprinsă să afli că toate meniurile prezentate sunt cât se poate de reale, mâncate deja de copilul meu. Ce, Doamne, iartă-mă, crezi că e atât de ireal. Broccoliul? Quinoa? Un kilogram de broccoli costă 9-10 lei, iar o pungă de quinoa de 250g costă 6-7 lei. Fac aceste alimente să explodeze bugetul familiei? Mă îndoiesc! Ieşi puţin din bula ta şi fă nişte calcule realiste.

      • Mirela T. a zis

        Draga mea, apreciez că ai răspuns și, mai ales, încercarea de a motiva, prin exemplificarea costurilor produselor….Dar… ia în calcul nu doar suma necesară (pentru că 10 lei+7lei+ ….câte or mai fi…înseamnă ceva bani!), raportând-o la bugetul real al unei familii obișnuite, ci și încrederea pe care o are un părinte în a-i oferi copilului tot felul de produse care nu-s autohtone și despre care nu au dovezi certe că sunt benefice! Revenind la ideea de buget familial, pentru că aici te afli, din perspectiva mea, în cea mai mare eroare, probabil că nu știi că majoritatea părinților, în ciuda eforturilor pe care le fac, abia își permit strictul necesar, darămite „exclusivități”! Dacă vrei să ajuți, ține cont de aceste aspecte! Că ai un stil de viață care-ți permite multe? Bravo ție! Dar, nu uita, puțini sunt cei care au astfel de oportunități!

        • Alexandra a zis

          Mămica ti-a dat un exemplu de rețete. Nu este singura mamă din google cu rețete pentru bebelușii de 13 luni.
          Si eu sunt mamă și intru mereu la rețete pentru bebelusi de 13 luni, asta nu înseamnă că tot ce iti da acolo trebuie sa faci si tu.
          Fiecare face mâncare ci bugetul si mâncarea pe care o are acasă.
          Dacă mie imi lipsește avocado alterneze cu alt ceva.
          Păcat că încă lumea tot rea este invidioasă si frustrată.
          Poate ca si de asta noi tinerii plecăm din românia.
          Să vedem oameni fericiți pe strada, mamici care se respectă și care împart una alteia păreri fără să se supere cineva.
          Chiar nu știu unde o sa ajungă România daca oameni rămân închiși la suflet si la minte.
          Păcat că oamenii tot asa au rămas de cand am plecat.
          Vad multe mamici care scriu pe bloguri si sunt o grămadă de mame care comentează urat.
          Nu ai ceea ce ti-a dat acolo. Rămâne sa faci ce ai tu.
          Sau poti sa citești si pur si simplu treci cu vederea.
          Dar nu te pui tu acum sa comentezi.
          Nu ai carte nu ai parte. Se mai spune in regiunea mea.
          Fiecare cum si-a făcut-o cu mâna lui.
          Nu ai bani. Citești frumos. Comentezi pentru tine si stai in banca ta că asa este frumos.
          Lăsați mamele să scrie rețete.
          Nu vă mai băgați ca musca în ciorbă.
          Respectați mamele care scriu.

          • admin a zis

            Îţi mulţumesc pentru susţinere! S-a stins conflictul de ceva vreme şi mă bucur că nu am de-a face cu prea multe contraziceri. 🙂

          • Angelica a zis

            Doamna dragă,daca pe vremea dvs copiii se creșteau cu gris cu lapte si ciorbele făcute la grămadă ca sa mănânce toată familia din aceeași oală,bine ca in Romania secolului XXI au mai aparut si oameni destupati la cap care sa aduca pe mesele copiilor nostri mâncare sănătoasă. Daca nu ti-o poti permite,da copilului ce ai și renunță la comentarii de genul celor de mai sus.Nu trebuie decât să citești și atât.
            Multumim doamna pentru variantele de meniuri.Chiar o sa gătesc quinoa cu broccoli.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *