Organizarea este esenţială, cu sau fără blog

Publicat in 30 mai 2018
Photo by STIL on Unsplash

 

Nu ştiu în lumea voastră, dar în lumea mea am senzaţia că timpul este foarte comprimat, niciodată de ajuns pentru tot ce mi-aş dori să fac. Sunt organizată de când mă ştiu şi asta mă ajută să salvez timp şi să-l investesc acolo unde trebuie, indiferent că e vorba de job, de blog sau de viaţa personală.

Poate că, din exterior, un blog nu pare mare lucru. Cineva scrie şi publică. Ce mare lucru, nu? Să ştiţi că un blog înseamnă mai mult decât atât. Pe scurt, înseamnă mult timp investit, multe ore nedormite (scrisul se întâmplă pe timp de noapte, în cazul meu), documentare, editare de fotografii (mai mult sau mai puţin) ori căutarea fotografiei care să meargă mănuşă cu rândurile scrise, răspunsuri la mesaje, emailuri şi comentarii. Ar mai fi şi datele tehnice, documentarea legată de acestea şi alte detalii pe care nu are sens să le aduc în discuţie. Vorbind strict despre conţinut, nici cu scrisul ăsta nu e chiar atât de simplu. Nu e ca şi cum de fiecare când mă aşez degetele dau năvală pe tastatură şi nu se mai opresc până la ultimul punct al unui articol. Uneori ideile au nevoie de timp, ceasul îmi spune că timpul fuge ca la maraton, că îmi sună alarma la 6:30 dimineaţa. Uneori încep mai multe articole. Reţetele le notez de fiecare dată într-un caiet. Pentru ca lucrurile să iasă bine, haosul ăsta aparent are nevoie de organizare.

 

Plannerul care le are pe toate

 

De curând, am primit propunerea să testez un blog planner realizat de Iulia Ghevrea, omul din spatele Digital Marketing Artisan  şi al comunităţii Mameprenoare. Pe Iulia nu o cunosc personal, dar este genul de om care te inspiră, care creează, care susţine, care ajută prin munca pe care o depune. Asta face şi plannerul ei, #BlogLog. După cum îl prezintă chiar ea, „#BlogLog este un planner dedicat femeilor antreprenor/bloggeriţe ce au nevoie de dezvoltarea unei strategii de content în blog şi social media şi de o bună organizare a calendarului editorial. Plannerul vine în format digital, ready-to-print”. Seamănă puţin cu organizarea pe care eu mi-o ţineam până în momentul în care am primit acest suport, dar mai bine vă spun ce conţine plannerul, pentru că nu e vorba doar de nişte hârtii cu spaţii de umplut:

 

 

  • Cale’n’dar – un calendar pentru o planificare anuală.
  • BlogLog Planner conţine calendarul săptămânii, un calendar editorial săptămânal, şi un plan de zi care include focusul și afirmaţia zilei, loc de scris note şi idei, dar nu numai. Foarte util este checklist-ul dedicat fiecărui blog post. Dacă sunteţi la început de drum în blogosferă şi nu doar la începutul lui, această listă vă ajută să livraţi articole de calitate şi cu impact.
  • Workbook-ul conţine o serie de întrebări structurate în aşa fel încât, la finalul lor, putem contura un plan de business şi/sau de conţinut pentru blog, în funcţie de ţelurile pe care le are fiecare. Tot aici este inclus un calendar de monetizare şi de promovare, dar şi nişte măsurători de evoluţie şi succes. Deci, nu-i lipseşte nimic. 🙂
  • Rock Your Media Kit conţine paşii necesari pentru crearea unui media kit creativ.

 

Sursă foto: Digital Marketing Artisan

 

 

Între blog şi viaţa de zi cu zi

 

Toate punctele de mai sus legate de organizarea blogului, le regăsim şi în viaţa privată. Avem nevoie de o planificarea anuală, când şi unde plecăm în concediu, de exemplu. Un calendar al săptămânii ne ajută să fim organizaţi în ceea ce facem, indiferent că este vorba de job sau de treburi casnice. La fiecare început de săptămână mă organizez când spăl haine, când calc, când dau cu aspiratorul, ce gătesc. Un plan al zilei ne ajută să fim mai eficienţi peste zi. Eu îmi ţin evidenţa zilnică pe frigider. Am nişte magneţi simpatici pe care scriu cu un marker ce am de făcut sau de cumpărat în ziua respectivă. La nivel personal, un workbook se poate transforma într-un vision board complex. Iar un media kit este o prezentare personală, un CV creativ cu care ne dorim să obţinem jobul pe care ni-l dorim. Cum vă spuneam, organizarea este esenţială, indiferent dacă avem sau nu un blog.

Revenind la bloggeri şi la cei care îşi doresc să înceapă să scrie pe o platformă online, vă recomand cu toată căldura acest planner. Îl găsiţi aici. Garantez că vă va ajuta să vă stabiliţi drumul, ţelurile, să livraţi calitate, să fiţi mai organizaţi, mai consecvenţi.

 

Ce vă ajută pe voi să fiți organizați în viața de zi cu zi?

 

 

Dacă găsiţi pe blog articole interesante de citit, nu le ţineţi doar pentru voi :), daţi like paginii de Facebook şi/sau abonaţi-vă la newsletter-ul blogului pentru a nu pierde ultimele articole. Încerc să fiu prezentă şi pe Pinterest şi Instagram.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *