Mic dejun la pahar (+ alte câteva idei pentru micul dejun)

Publicat in 1 august 2019

 

Micul dejun este prima masă din zi pe care o servim împreună, toţi 3. Aproape de fiecare dată, ştim cu o seară înainte ce urmează să mâncăm dimineaţa. Fiecare are preferinţele lui dar, în general, eu şi fetiţa mea mâncăm acelaşi lucru.

Pentru că ne organizăm micul dejun cu o zi înainte, preparatele le alegem în funcţie de timpul pe care îl avem la dispoziţie în ziua respectivă: o budincă de mei, de exemplu, pregătită seara ori un preparat pe care îl încropesc rapid dimineaţa. O altă variantă care se pregăteşte repede seara şi se serveşte dimineaţa ar fi celebrul overnight oats, budinca la borcan, cum îi spun eu sau budincile de chia cu fructe şi/sau cu nuci.

Într-o dimineaţă care s-a dovedit a fi pe repede înainte, trebuia să îmi pregătesc ceva (foarte) rapid de mâncare, aşa că am trântit în bol un iaurt grecesc, câteva fructe şi nişte granola. Gustul a fost atât de bun încât am zis că trebuie să vă dau şi vouă ideea, dacă nu o aveţi deja. Bineînţeles, nu puteam să mă prezint cu nişte ingrediente făcute terci într-un bol, ci trebuia să găsesc o formă de prezentare mai atractivă. 🙂 Aşa că, poftiţi de serviţi un mic dejun la pahar, hrănitor şi gustos, care poate fi pregătit şi cu o seară înainte, în ce combinaţie vreţi voi.

 

Ingrediente: 

 

  • 1 iaurt grecesc
  • 1 banană
  • vreo 2-3 linguri de zmeură
  • 10-20g granola

 

Mod de preparare: 

 

Într-un pahar, am aşezat ingredientele după cum urmează: un strat de iaurt grecesc, o banană mică zdrobită cu furculiţa, un rând generos de zmeură, granola, iaurt şi apoi am decorat cu granola şi fructe. Voilà! Un mic dejun sănătos, hrănitor şi aspectuos, preparat rapid.

 

 

Dacă aveţi timp, granola o puteţi prepara în casă. Aici am o reţetă care s-au putea să vă inspire. Dacă sunteţi în căutare de alternative sănătoase din comerţ, v-am recomandat una aici şi încă două aici.

 

Alte idei dulci pentru un mic dejun rapid şi sănătos

 

Aici sunt 3 preparate: iaurt cu fructe şi fulgi de ovăz + terci cu fulgi de ovăz şi unt de arahide + smoothie.

2 smoothie-uri cremoase şi delicioase găsiţi şi aici, unul cu kiwi şi avocado şi celălalt ciocolatos.

 

Budincă de banane cu fulgi de ovăz şi cireşe (fără zahăr)

 

 

Batoane cu măr și nuci (fără zahăr, fără lactate şi fără ouă)

 

 

Frigănele cu cremă de ciocolată (fără zahăr)

 

 

Terci cu nuci, măr şi rodie (Bircher muesli)

 

 

Budincă de mei cu brânză de vaci şi fructe uscate (fără zahăr şi fără gluten)

 

 

Budincă de mei cu nuci şi mere (fără lactate, zahăr, gluten, ouă)

 

 

Budincă de chia cu afine şi migdale

 

 

Mousse de avocado cu caju şi seminţe de chia

 

 

Orez cremos cu lapte şi dovleac copt

 

 

Budincă cu brânză de vaci și afine

 

 

Pancakes cu măr

 

 

 

Poftă bună! 🙂

 

 

Dacă găsiţi pe blog articole interesante de citit, nu le ţineţi doar pentru voi :), daţi like paginii de Facebook şi/sau abonaţi-vă la newsletter-ul blogului pentru a nu pierde ultimele articole. Încerc să fiu prezentă şi pe Pinterest şi Instagram.

Comments

  1. Manu a zis

    imi este de ajutor faptul ca mentionezi in detaliu cum folosesti cuptorul de la o funcție la alta in timpul prepararii… consider ca e un aspect foarte important pt. reusita preparatului

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *