Meniuri zilnice si retete in a sasea saptamana de diversificare

Publicat in 15 decembrie 2015

bebe mananca

Din a sasea saptamana am introdus, in mod regulat, fructele la micul dejun. Tare ii plac!

Alimente introduse saptamana aceasta: meiul, stafidele, banana, vanilia, afinele.

Ziua 36 

Intentionam sa incerc o reteta gasita pe un site pentru bebelusi, insa am realizat prea tarziu ca nu am toate ingredientele asa ca am improvizat un piure din urmatoarele: ceapa, usturoi, ardei gras copt, pui, dovlecel, morcov, supa baza de pui si scortisoara.  Cea din urma fiind elementul surpriza :)! Cu o zi in urma am introdus-o in piureul de dovleac pentru prima data, insa Antonia nu a parut prea incantata. Nu am avut un succes rasunator nici de data asta.

Fructe nu am avut astazi in meniu.

Ziua 37 

Mic dejun: Para (data prin razatoarea mica)

Pranz: Supa crema de legume. Daca prima data a fost un succes, de aceasta data nu ne-a prea placut. Cred ca era prea somnoroasa micuta mea. Somnul si mancarea solida nu prea se inteleg :). Gasiti reteta aici.

Ziua 38 

Mic dejun: Mei cu mar (o lingura de mei gatit + un mar mic dat prin razatoarea mica)

Pranz: Piure de dovlecel, praz, radacina de patrunjel si patrunjel verde. Aveam emotii pentru ca dovlecelul nu era tocmai preferatul ei. Ma bucur ca nu am renuntat pentru ca, de aceasta data, i-a placut.

Ziua 39

Mic dejun: 1 para si un par mic cu pastaie de vanilie

Pranz: Piure de cartof dulce, pui, mar si ulei de masline. Mai are rost sa precizez ca mananca cu placere orice preparat care contine cartof dulce :)?!

Ziua 40 

Mic dejun: Piure de mar cu stafide si scortisoara (un mar de 100-120g + 5 stafide hidratate peste noapte + un varf de cutit de scortisoara)

Pranz: Deliciu cremos cu legume

Ziua 41

Mic dejun: Am introdus banana (bine coapta pentru ca, in caz contrar, constipa)

Pranz: Meli-Melo cu fasole verde

Ziua 42

Mic dejun: Smoothie de banana cu afine (aliment introdus pentru prima data). Delicios si sanatos!

Pranz: Piure de mazare cu avocado (un pumn de mazare + 1/2 avocado + lapte matern)

Concluzii:

  • Am mai spus-o, o mai spun si cred ca, inevitabil, am sa ma mai repet: incerc sa variez gusturile si texturile, fapt pentru care nu trec toate alimentele prin blender.
  • Ne place mancarea solida in continuare! Nu am intampinat refuzuri categorice nici saptamana aceasta.
  • Am invatat sa amelioram constipatia cu ajutorul alimentelor si nu mai avem probleme (deocamdata).

 

Pe pagina de facebook a blogului incerc sa vin cu informatii complementare legate de diversificare, pe care le veti gasi in albumul „Diversificarea” sub forma unor scheme foto: varsta la care se introduc alimentele, modul lor de preparare, nutrientii pe care ii contine fiecare aliment, etc. Mentionez, inca o data, ca schemele sunt facute in functie de informatiile acumulate. Sper ca timpul sa-mi permita sa postez si retete pe masura ce avansam.

Imi propun sa va impartasesc in fiecare saptamana ce alimente am introdus si cum a reactionat fetita mea la fiecare dintre ele. Pentru a nu pierde calatoria noastra printre fructe si legume, va invit sa va abonati la newsletter-ul blogului sau sa dati un like paginii de facebook.

 

Citeste si despre primele noastre saptamani de diversificare:

 

 

 

 

Sursa foto: Flikie.com

Comments

  1. Silvia a zis

    Buna Flavia!As mai avea o intrebare legata de inteoducerea cerealelor,branzicii de casa si carnitei,respectiv ordinea in care le-ai introdus,nu reusesc sa vad exact unde ai mentionat asta.fetita mea mananca foarte bine piureurile de fructe si legume si as vrea sa avansam.Multumim pentru inspiratie:)

    • admin a zis

      Salut!
      Puiul, mai exact supa baza de pui am introdus-o in piureul de legume din a3a saptamana pentru a o obisnui cu gustul. Carnea am introdus-o undeva prin sapt. 5-6. Apoi am introdus restul alimentelor cam asa: meiul in sapt. 6, branza de casa (de capra) in sapt 7 si fulgii de ovaz in sapt. 8. Eu am tinut cont de introducerea alimentelor in functie de varsta, desi am inceput diversificarea mai devreme (la 5l1s din motive medicale).
      Pe pagina de facebook a blogului, in albumul „Diversificarea” gasesti informatii cam despre fiecare aliment in parte, in ordine cronologica.

      Ma bucur daca te ajuta informatiile :)!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *