Idei pentru un mic dejun sănătos și sățios

Publicat in 26 octombrie 2019

 

Ştiu că şi la voi există veşnica întrebare „Ce să mai gătesc?”. De fapt, mi-aţi şi spus că aveţi nevoie de inspiraţie, aşa că m-am pus pe treabă. În acest articol, am adunat câteva idei potrivite pentru micul dejun, dulci şi sărate, mai uşoare şi mai complexe (dar nu foarte), pentru toate gusturile şi preferinţele. Să vă fie de folos! 🙂

 

Pastă tartinabilă din ouă fierte

Încep cu pastele tartinabile, pentru că sunt extrem de simple de făcut şi sunt foarte versatile. Sunt multe combinaţii care se pot face, pentru toate gusturile.

 

3 reţete tartinabile asortate cu 3 tipuri de crackerşi

Aici găsiţi o pastă tartinabilă cu legume şi ciuperci, una cu ardei copt şi telemea şi încă un guacamole cu năut.

 

12 reţete tartinabile de servit la micul dejun

V-am zis eu că pastele tartinabile se pot face în extrem de multe combinaţii. 🙂 Şi să ştiţi că merg să fie servite nu numai la micul dejun, ci şi la gustare ori la cină.

 

Granola cu nuci şi scorţişoară

Granola am descoperit-o relativ recent, de vreo doi ani, aş zice. Cert este că de când am descoperit-o, n-am mai lăsat-o. O mănânc la micul dejun cu lapte, în iaurt şi merge de minune şi în deserturile simple, cu fructe sau cu cremă de brânză.

 

Granola cu fructe uscate (fără zahăr)

 

Mic dejun la pahar (+ alte câteva idei pentru micul dejun)

Într-o dimineaţă care s-a dovedit a fi pe repede înainte, trebuia să îmi pregătesc ceva (foarte) rapid de mâncare, aşa că am trântit în bol un iaurt grecesc, câteva fructe şi nişte granola. Gustul a fost atât de bun încât am zis că trebuie să vă dau şi vouă ideea, dacă nu o aveţi deja. 🙂

 

Vafe cu caşcaval şi roşii uscate

Deși am făcut pentru prima dată vafe sărate, încercarea s-a dovedit a fi cu noroc. Succesul neașteptat al acestei rețete m-a îndemnat să o repet într-un timp scurt, a doua oară vafele găsindu-și loc pe un platou de aperitive.

Prima oară, am servit vafele cu cașcaval și roșii uscate cu iaurt grecesc și dovlecei copți. Sper să fie pe placul vostru, că noi le-am apreciat de la mic la mare.

 

 

Batoane cu măr și nuci (fără zahăr, fără lactate şi fără ouă)

 

Frigănele cu cremă de ciocolată (fără zahăr)

Pentru câţi dintre voi pâinea cu ou (sau în ou) servită cu un ceai cald, de mentă culeasă din grădina bunicii, în cazul meu, este un simbol culinar al copilăriei? Mie îmi aduce aminte de bunica din partea mamei. Mâncam pâinea aia cu ou şi sorbeam din ceaiul făcut de ea de parcă ar fi fost nişte mâncăruri fine. Pâinea cu ou a fost singura mea poftă pe vremea când eram însărcinată.

Pâine cu ou, prăjită în ulei, nu fac. Întâmplător, în urmă cu 2 ani, am descoperit frigănelele cu ricotta preparate la cuptor. Sunt delicioase, însă gustul lor nu seamănă cu cel al pâinii cu ou pe care o făcea bunica. Totuşi, am rămas fidelă acestei reţete, pentru că a devenit una dintre preferatele fetiţei mele. Am încercat o altă variantă a acestor frigănele, cu cremă de ciocolată. Adică, cu o ciocolată sănătoasă, fără zahăr. Ce-a ieşit?! Un mic dejun destul de rapid de pregătit şi super delicios, apreciat de toţi 3 şi credeţi-mă că rare sunt reţetele care ne satisfac tuturor gusturile.

 

 

Terci cu nuci, măr şi rodie (Bircher muesli)

La noi în casă, terciurile sunt printre cele mai apreciate preparate de servit la micul dejun. Acest Bircher muesli de care vă povestesc este tata tuturor terciurilor cu fulgi de ovăz. 🙂 Aici găsiţi o variantă cu unt de arahide.

 

Budincă la borcan

Să mai poposim puţin la fulgii de ovăz. Budinca mea la borcan sunt, de fapt, acei overnight oats care se pot combina cu ce fructe, nuci, condimente şi seminţe vreţi voi.

 

Iaurt cu fructe şi fulgi de ovăz

 

Prăjitură cu ricotta şi stafide (fără zahăr şi fără făină)

Prăjitura asta nu-i chiar o prăjitură, ci, mai degrabă, o budincă. Seamănă cu prăjitura norvegiană dar, spre deosebire de aceasta, are în compoziţie ricotta şi ouă.

 

 

Budincile de chia

Sunt dimineţi în care alegem să mâncăm o budincă de chia. Până acum, le-am făcut în diverse combinaţii. De exemplu, pe blog, găsiţi: budincă de chia cu afine şi migdale, budincă de chia cu cocos şi ananas, budincă de chia cu ciocolată şi cremă de caju, etc.

 

Budincile de mei

Cred că deţin un record la câte budinci cu mei am făcut în ultimii ani, dar şi la câte reţete de acest fel am pe blog. 🙂 Eu zic că aveţi de unde alege şi vă dau câteva exemple, toate fără zahăr: budincă de mei cu brânză de vaci şi fructe uscate (fără zahăr şi fără gluten), cu „ciocolată”, cu măr şi dovleac.

 

Tartine cu brânză şi cartof dulce

Nişte „bănuţi” din cartofi dulci gătiţi la cuptor, pe care se adaugă nişte brânză tartinabilă, pot fi un mic dejun delicios.

 

Chiftele din dovlecei cu brânză feta

 

Turtiţe cu conopidă şi brânză de capră

 

Pancakes cu cartof dulce

Ştiţi ce-i fain la plăcinto-clătitele astea? Că nu sunt nici dulci, nici sărate. Merg să fie servite la cină cu un iaurt, dar şi la micul dejun, unse cu puţin gem de afine fără zahăr. Pe blog, găsiţi şi alte idei de pancakes, cu măr, cu rodie şi sfeclă coaptă, cu banane, cu broccoli şi ceapă verde, etc.

 

Brioşe dulci/sărate

Mi-au mai rămas brioşele. Pe blog, găsiţi atât idei de brioşe dulci, cât şi câteva reţete de brioşe sărate. Dintre cele dulci vi le amintesc pe cele cu afine şi banane, cu brânză de vaci şi „ciocolată” ori cu cocos, cu banane şi migdale şi pe cele cu măr şi morcov. Dintre cele sărate trebuie neapărat să le încercaţi pe cele cu ton şi parmezan şi pe cele cu telemea şi măsline.

 

Sandwich-uri

Sandwich-urile sunt şi ele o opţiune pentru micul dejun. În articolul de mai sus (daţi click pe „sandwich-uri”), veţi găsi câteva idei care nu implică mezeluri de niciun fel.

 

O altă opţiune pentru micul dejun sunt omletele, versatile şi ele.

 

 

Sper să vă inspire ideile adunate mai sus. Dacă aveţi o prietenă care nu mai ştie ce să pună pe masă, trimiteţi-i şi ei acest articol. Niciodată nu-s destule ideile care ţin de bucătăreală. 🙂

 

 

 

Dacă găsiţi pe blog articole interesante de citit, nu le ţineţi doar pentru voi :), daţi like paginii de Facebook şi/sau abonaţi-vă la newsletter-ul blogului pentru a nu pierde ultimele articole. Încerc să fiu prezentă şi pe Pinterest şi Instagram.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *