Hummus cu ardei copt

Publicat in 8 februarie 2021

Hummus-ul este una dintre rețetele simple și versatile care se poate servi ca aperitiv sau chiar și la o masă principală. Merge de minune cu crackerși, lipie, pâine prăjită sau cu bastonașe de legume. 

Hummus-ul este un preparat pe bază de năut, originar din Orientul Mijlociu. A devenit popular în lumea întreagă pentru că este delicios și ușor de preparat. Despre năut poate este important să știți că este o sursă foarte bună de proteine vegetale și fibre. 

Vă las mai jos rețeta de hummus cu ardei copt care mie îmi place tare mult. 

 

Ingrediente: 

  • 1 conservă de năut (400g)
  • 2 ardei kapia copți
  • 2 căței de usturoi
  • 1/2 lingură de tahini
  • 2 linguri zeamă de lămâie
  • sare
  • piper
  • boia afumată
  • pudră de chimen
  •  

    Mod de preparare: 

     

    Pasul 1

    Am scursul năutul de apa din conservă și l-am trecut printr-un jet de apă. Apa din conservă nu am aruncat-o pentru că mă va ajuta să-mi mixez hummus-ul. Pe cât posibil, am încercat să înlătur tecile boabelor de năut. 

     

    Pasul 2

    Am pus în blender toate ingredientele: năutul, ardeiul copt, tahini (pastă de susan), usturoiul, zeama de lămâie și condimentele. Le-am mixat până am obținut o pastă fină. Pentru a ajunge la consistența dorită, am folosit puțină apă din conservă. 

     

    Acum să vă povestesc puțin despre ingrediente:

    • Prefer să folosesc năut din conservă (fără crocobauri) pentru simplul fapt că este mai ușor de folosit, nu mai pun năutul la înmuiat cu o seară înainte și nu îl mai fierb.
    • Ardeiul copt l-am avut în congelator (am ardei puși pe iarnă) și l-am decongelat înainte să-l folosesc. Ardeiul îl puteți coace în cuptor. 
    • Limitez cantitatea de tahini pentru că are multe calorii, dar și pentru că mi se pare că, în cantitate mai mare, dă un gust amar hummus-ului. 
    • Nu adaug ulei de măsline. Uleiul de măsline are un aport considerabil de calorii, așa că, în loc de ulei, folosesc apa din conservă pentru a-i da hummus-ului consistența dorită. 

     

    Hummus-ul l-am servit cu crackerși și bastonașe de legume (castraveți, morcovi, ardei). Sper ca această rețetă să fie pe gustul vostru. Pe blog, găsiți și alte rețete tartinabile: 

     

     

    Dacă găsiţi pe blog articole interesante de citit, nu le ţineţi doar pentru voi :), daţi like paginii de Facebook şi/sau abonaţi-vă la newsletter-ul blogului pentru a nu pierde ultimele articole. Încerc să fiu prezentă şi pe Pinterest şi Instagram.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *