Ce trebuie să ştii atunci când te apuci de amenajarea casei tale

Publicat in 10 aprilie 2018

Am depăşit focul acţiunii şi am reuşit să ne mutăm la noi acasă. Asta îmi permite să scriu acest articol cu o oarecare detaşare. Am ştiut de la început ce vrem, însă acest lucru nu ne-a scutit de neplăceri. Am primit multe sfaturi de la oameni cu experienţă, dar ele nu ne-au salvat de experienţele mai puţin plăcute. Mi-ar fi plăcut să le pot anticipa, să ştiu la ce să mă aştept, să-mi omor mai puţin neuroni şi să-mi consum mai puţini nervi. Dar e prea târziu! Faptele sunt consumate. Singurul lucru pe care-l mai pot face este să transmit mai departe din experienţa mea care, până la urmă, m-a condus la rezultatul pe care mi-l doream. Poate foloseşte cuiva. 🙂

 

Culori, stil şi funcţionalitate

 

Principalele aspecte de care trebuie să ţinem cont atunci când ne amenajăm casa/apartamentul sunt stilul de amenajare (modern, shabby chic, eclectic, etc.), culorile care ne dau o stare de bine şi funcţionalitatea spaţiului. Noi ne-am dorit un apartament amenajat în stil modern, luminos, cu o culoare dominantă, neapărat deschisă, cu mici accente de culoare şi un spaţiu cât mai funcţional, cu cât mai multe locuri de depozitare. Dacă nu sunteţi hotărâţi, puteţi apela la un designer sau, dacă aveţi curajul să vă lansaţi 100% în această aventură, puteţi să faceţi totul pe cont propriu. Noi am ales cea de-a doua variantă. Pinterest este o bună sursă de inspiraţie pentru cei care se încumetă să-şi amenajeze singuri casa.

 

Sursă foto: Pinterest

 

„Toţi sunt la fel”

 

Nu-i vorba de bărbaţi, ci de meşteri. Până la urmă, bărbaţi şi ei, majoritatea. :)) N-am vrut să cred nicicum în vorba cu „toţi sunt la fel”, pentru că nu-mi place să generalizez. N-am vrut să cred că toţi meşterii nu se ţin de cuvânt, că nu-şi respectă termenele, ş.a.m.d. După ce-am vorbit cu alţi păţiţi ca mine, tind să cred că vreo 90% sunt cam la fel şi 10% sunt nişte pietre rare, greu de găsit. Luaţi-vă marje de timp suficiente! Nu vă hazardaţi să credeţi 100% în termenele oferite! Încă ne mai aşteptăm pereţii mobili din bucătărie pe care i-am comandat în luna ianuarie.

 

Nu tot ce-i scump este şi calitativ

 

Am păţit-o cu tapetul din sufragerie. Aveam nevoie de tapet pe o jumătate de perete. Cel ales a fost mai scump decât toate celelalte din casă, mai costisitor decât cel din dormitor și din camera fetiței la un loc. Dar mi se părea cel mai potrivit pentru locul respectiv. Aveam nevoie de un gri antracit, dar ce să vezi?! Odată pus pe perete, când dădeam cu mâna pe el, se lua culoarea. Pe lângă asta, se vedeau foarte urât îmbinările. Mai târziu am aflat că un tapet texturat nu va scoate în evidenţă îmbinările. Arăta ca o hârtie ieftină lipită pe perete. L-am luat jos și l-am dus înapoi de unde l-am cumpărat. Am avut parte de servicii post-cumpărare ireproșabile: l-au luat înapoi fără ochi daţi peste cap, mi-au dat să completez o reclamație, au transmis-o mai departe și, după câteva zile, m-au sunat să-mi restituie banii. În acest interval, m-au și sunat să-mi spună că problema mea este în curs de soluționare. Chapeau, Verla Decor!

 

Întocmirea unui buget este necesară dacă nu vă dau banii afară din casă

 

Noi ne-am făcut un buget general estimativ. Unele lucruri le-am luat mai ieftine și am direcționat sume mai mari spre altele. De exemplu, am optat pentru mobilă din pal melaminat în casă și am ales mdf pentru mobilierul din băi. Dacă alegeam mdf în toată casa, costurile ar fi crescut în mod considerabil. Am comparat prețuri, mărci, furnizori, calitate și avantaje și am încercat să facem alegerile cele mai potrivite în funcție de bugetul nostru. Atenție de unde vă cumpărați materialele, mobilierul și restul lucrurilor necesare. Unele magazine pot avea prețuri mult mai mari decât altele pentru același produs. Luaţi-vă suficient timp să comparaţi preţurile. S-ar putea să aveţi mari surprize.

Nu neglijați lucrurile mărunte  atunci când vă puneţi pe hârtie bugetul! Perdelele, de exemplu. Vă pot ridica simțitor costurile. Noi am ales o firmă cu servicii complete, să facă măsurătorile, să croiască perdelele și să le monteze. Am fost foarte mulțumiți de serviciile primite. Nu același lucru vă pot spune despre firma care s-a ocupat de perdelele din apartamentul socrilor.

 

Photo by Jarosław Ceborski on Unsplash

 

Alegeți-vă corpurile de iluminat în funcție de suprafață și de stilul de viață

 

Sunt o mare iubitoare de lumină. Nu pot supraviețui cu becuri chioare. :)) Când vă alegeți corpurile de iluminat, înainte de design, asigurați-vă că vă oferă lumină suficientă în spațiul dorit, rece sau caldă, în funcție de preferințe. Dacă le cumpărați din magazine specializate, oamenii de acolo vor ști să vă îndrume. Dacă le alegeți din alte surse, găsiți pe internet formule care să vă ajute să calculați necesarul de lumină (câţi lumeni ar trebui să aibă becurile) în funcție de spațiu. Noi am evitat corpurile care atârnă. Ar fi luat din volumul spațiului și era ultimul lucru pe care ni-l doream. În hol şi în bucătărie am optat pentru spoturi de mărime medie, o alegere foarte inspirată.

 

Culmea livrării x 2

 

Nu m-am putut hotărî la una singură așa că vă las pe voi să alegeți care-i mai „tare” dintre cele două.

1. Ne-am comandat scaunele de la o firmă din Cluj. Erau produse în Polonia, deci au bătut atâta drum ambalate individual, frumos, în cutii. Supriză! La livrare, șoferul a început să ni le scoată din cutii și ni le-a lăsat „dezbrăcate” în mijlocul garajului. Cică, nu putea lăsa cutiile. Am „mirosit” un soi de mini afacere paralelă.

2. Am comandat canapeaua de la o firmă total necunoscută până atunci. Era singura canapea care ne-a plăcut și care se potrivea în sufrageria noastră. Nu vă imaginaţi că ne-a trebuit o canapea poleită cu aur ori din vreun alt material preţios, ci ne doream o canapea cu design modern, culoarea gri deschis, din material textil, extensibilă şi cu ladă de depozitare, pentru că am vrut să avem cât mai multe spaţii de depozitare. Trebuia să fie realizată și livrată în maximum 6 săptămâni, dar după 9 săptămâni de aşteptare, canapeaua nu era ajunsă la noi. Motivul: li s-a stricat maşina şi nu aveau cu ce să o livreze de la fabrică, din Arad, până în Cluj. O firmă profi nu ar fi pus niciodată pe repeat acest motiv. Şi credeţi-mă că i-am sunat de câteva ori. Ar fi găsit o soluţie şi nu ar fi amânat clientul la nesfârşit.

 

Totul e bine când se termină cu bine. 🙂 Încă mai avem mici detalii de pus la punct, dar suntem bucuroşi că ne-am mutat, că am reuşit să ne amenajăm apartamentul pe gustul nostru. Dacă vă interesează subiectul, îmi propun să revin cu câteva articole. Poate găsiţi un strop de inspiraţie pentru amenajarea casei voastre. Până atunci, sunt curioasă cum a fost la voi perioada amenajării casei, ce tips & tricks aveţi şi cu ce situaţii v-aţi confruntat.

 

 

 

Dacă găsiţi pe blog articole interesante de citit, nu le ţineţi doar pentru voi :), daţi like paginii de Facebook şi/sau abonaţi-vă la newsletter-ul blogului pentru a nu pierde ultimele articole. Încerc să fiu prezentă şi pe Pinterest şi Instagram

 

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *