Budincă de mei cu brânză de vaci şi fructe uscate (fără zahăr şi fără gluten)

Publicat in 28 februarie 2019

 

 

Nu ştiu dacă v-aţi săturat de budincile noastre cu mei, dar îndrăznesc să vă mai propun una. Nu de alta, dar a ieşit atât de bună că ar fi păcat să o ţin doar pentru noi. 🙂

Budincile preferate ale Antoniei sunt cu mei şi ricotta. De această dată, nu am găsit ricotta şi am cumpărat brânză de vaci în speranţa că gustul şi textura nu vor fi prea diferite pentru micuţa mea pretenţioasă. Şi ce credeţi? Budinca a avut succes, la fel ca şi celelalte budinci cu brânză.

 

Ingrediente:

Pentru 4-5 porţii

 

  • 11 linguri de mei
  • aprox. 400ml lapte
  • 2 banane bine coapte (250g)
  • 200-210g brânză de vaci
  • 2 ouă
  • 40-50g stafide şi goji
  • vanilie
  • unt (pentru uns tava/formele)

 

Mod de preparare:

  1. Peste mei am turnat apă, cât să îl acopere, şi l-am lăsat la hidratat peste noapte.
  2. A doua zi, am scurs apa, am spălat meiul şi l-am pus la fiert. De această dată, l-am fiert în lapte de vacă. Îl puteţi fierbe în apă sau în lapte vegetal.
  3. Când meiul a fost fiert, l-am lăsat să se răcorească. Brânza de vaci am amestecat-o cu ouăle, piureul de banane şi vanilia.
  4. Am amestecat meiul cu compoziţia obţinută şi am încorporat fructele uscate. Eu am folosit stafide şi goji. Atunci când cumpăraţi fructe uscate, să vă asiguraţi că nu au zahăr adăugat.
  5. Budinca am copt-o în forme individuale, ramekin, de ∅ 12 cm. Formele le-am uns cu unt şi am distribuit în ele părţi egale din compoziţie. Am dat budincile la copt timp de 25-30 de minute, în cuptorul preîncălzit la 180° Celsius. Dacă nu aveţi forme individuale, puteţi să coaceţi budinca într-o singură tavă, dar va trebui să o lăsaţi puţin mai mult la copt.

 


 

 

Budinca a fost delicioasă, numai bună de servit la micul dejun.

M-aţi întrebat cum reuşesc să pregătesc budincile dimineaţa, pentru micul dejun. Nu le pregătesc dimineaţa, ci seara. De obicei, atunci când fac astfel de budinci, pregătesc o cantitate care să ne ajungă în două dimineţi. Păstrez budincile la frigider şi dimineaţa le încălzesc puţin în cuptor, scose din forme, într-o tavă întinsă şi tapetată cu hârtie de copt.

 

 

Alte budinci: 

 

 

 

 

 

Dacă găsiţi pe blog articole interesante de citit, nu le ţineţi doar pentru voi :), daţi like paginii de Facebook şi/sau abonaţi-vă la newsletter-ul blogului pentru a nu pierde ultimele articole. Încerc să fiu prezentă şi pe Pinterest şi Instagram.

 

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *