Activităţi pentru copii peste 18 luni

Publicat in 14 martie 2017

Dacă nu ştiţi ce activităţi să mai faceţi cu cei mici, poate vă sunt de folos cele 5 idei de mai jos. Nu aveţi nevoie de lucruri costisitoare doar de timp liber şi multă voie bună :).

 

Pompom-uri în sticlă

Aveam câteva idei de activităţi cu pompom-uri, însă nu am găsit o prea mare varietate de culori doar roşii şi negre. Am amânat ideile de activităţi care implicau pompom-uri colorate şi le-am găsit un rost celor cumpărate deja.

Materiale necesare

  • o sticlă – eu am folosit una din plastic pentru că este mai uşor de mânuit.
  • pompom-uri
  • o pensetă pentru copii sau un cleşte
  • o linguriţă

Am luat pompom-urile unul câte unul şi le-am băgat în sticlă când cu penseta, când cu linguriţa. De fapt, ne jucam amândouă: eu le puneam cu penseta şi Antonia cu linguriţa. I-a plăcut noua activitate şi a cerut de mai multe ori să o repetăm. Încă nu ştie să mânuiască penseta, dar nici nu cred că este cea mai potrivită cea pe care o avem. Cu linguriţa se descurcă de minune. Noi folosim o linguriţă care avea cândva scopul să dozeze cantitatea de frunze necesare preparării unui ceai.

Beneficii: 

  • îmbunătăţeşte motricitatea fină şi dexteritatea.
  • contribuie la dezvoltarea coordonării între mână şi ochi.
  • dezvoltă capacitatea de concentrare. 
  • contribuie la dezvoltarea senzorială.

 

Activitati cu pompom-uri

 

Joaca cu plastilina

Antonia a descoperit de curând plastilina. A avut unele reţineri la atingerea ei, însă acum este în top 3 activităţi pe care le facem zilnic. La început nu a fost interesată să o modeleze aşa că i-am oferit nişte obiecte suplimentare: beţe de popcakes pe care să le împlânte, tacâmuri şi tigăi în miniatură (din bucătărie ei) şi forme pentru decuparea aperitivelor. Este obligatoriu să ne jucăm împreună :)! Eu am cumpărat plastilină non-toxică din comerţ, însă o puteţi prepara şi acasă.

Beneficii: 

  • activităţile cu plastilină îi ajută pe cei mici să se relaxeze (frământarea plastilinei).
  • prezintă noţiunea de proporţie. Modelând diferite forme de diferite dimensiuni, copilul asimilează noţiuni legate de proporţie şi mărime.
  • îmbunătăţeşte dexteritatea. 

Activitati plastilina

 

Paie în echilibru

Materiale necesare (pe care noi le-am folosit): 

  • paie colorate (4 culori diferite)
  • plastilină albă
  • bile (perforate în interior) în culorile paielor

Noi am folosit materialele pe care le aveam la îndemână, însă puteţi folosi chiar şi penne şi spaghete.

Am format 4 bile din plastilină care au reprezentat suporturile paielor. În fiecare bucată de plastilină am înfipt câte un pai (portocaliu, albastru, verde şi galben). Separat, într-un bol am pus bile în culorile paielor. Scopul era ca Antonia să asocieze culorile bilelor cu cele ale paielor. Aici găsiţi de unde avem jocul cu bile şi sub ce altă formă l-am mai adaptat.

Aşa cum v-am spus mai sus, în punga ei dedicată activităţilor cu plastilină are şi alte obiecte printre care beţe pentru popcakes şi nişte bile din lemn perforate în interior. Îşi pregăteşte singură aceeaşi activitate ca cea de mai sus.

Beneficii: 

  • îmbunătăţeşte motricitatea fină şi dexteritatea. 
  • îl ajută pe copil să asocieze culorile. 
  • contribuie la coordonarea mână-ochi. 
  • dezvoltă capacitatea de concentrare. 

 

Activitati asociere culori

 

Activitati cu plastilina copii

 

Hrănim animalele

Într-un parc nu departe de casă este un lac pe care trăiesc destul de multe raţe. Ca orice alt copil, Antonia este fascinată de animale. Având parcul aproape şi interesul ei pentru animale, mi-am spus că este o ocazie bună să îi explic că animalele au nevoie de hrană la fel ca oamenii, iar noi avem capacitatea să le ajutăm să se hrănească. Aşa că de când a dat dezgheţul nu mai arunc pâinea veche pentru a avea cu ce hrăni raţele la fiecare plimbare prin parc. Să nu credeţi că mă aştept ca Antonia să înţeleagă în totalitate această activitate la vârsta pe care o are (21 de luni), însă este un prim contact cu natura, cu animalele şi cu responsabilitatea.

Sper să nu vă vină idei să-i încurajaţi pe cei mici să hrănească animalele de la grădina zoologică prin cuştile în care sunt închise. În primul rând, poate fi periculos pentru cei mici pentru că animalele sălbatice sunt imprevizibile şi, în al doilea rând, este interzis să le hrăniţi cu hrană neadaptată lor.

 

Beneficii: 

  • stimulează înţelegerea lucrurilor din natură. Când un copil hrăneşte raţele de exemplu, le observă şi conştientizează că sunt vii şi sunt diferite de jucării.
  • învaţă despre asumarea responsabilităţii. Specialiştii spun că grija faţă de animale conduce la apariţia sentimentului de responsabilitate, deşi acesta este limitat la această vârstă şi se rezumă la acţiuni foarte simple. Acesta se dezvoltă în timp şi se va răsfrânge asupra celor din jur. Copilul învaţă că nu poate controla animalele aşa cum o face cu jucăriile (raţele nu vin întotdeauna acolo unde le aruncăm pâinea).

 

Hranirea animalelor

 

Repararea „greşelilor”

E mai mult un principiu decât o activitate şi se regăseşte în pedagogia Montessori. V-am povestit în articolul anterior de activităţile casnice în care o implic pe Antonia. Eu sunt pe principiul că majoritatea lucrurilor care ţin de cotidian se învaţă de la vârste fragede şi degeaba avem pretenţia ca cel mic să le facă la 6-7 ani dacă înainte de această vârstă nu i-am dat şansa să arate că poate să le facă. Repararea „greşelilor” face parte din acele lucruri care îi vor face pe copii să aibă mai multă încredere în ei şi să înţeleagă că în viaţă facem greşeli, însă putem găsi soluţii să le reparăm. Greşeli a primit ghilimele pentru că nu putem considera o greşeală că un copil varsă un pahar de apă sau sparge o farfurie, ci mai degrabă o lipsă de îndemânare.

În mod concret, dacă Antonia varsă apă pe jos (se joacă cu apa din sticlă pe care o picură pe hârtiile de copt pentru brioşe), ia cârpa de pe calorifer şi şterge, iar apoi pune cârpa la loc; dacă îşi toarnă apa pe masă (cum se întâmplă de multe ori), nu şterg eu, ci îi dau ei o cârpă să o facă; dacă ratează coşul de gunoi când aruncă ceva în el, nu mai intervin repede, ci o ales pe ea să mai încerce, etc. Singura dată când am preferat să nu o implic a fost atunci când a spart o farfurie. Am considerat că e mult prea devreme să mânuiască obiecte tăioase.

 

Voi ce activităţi faceţi cu cei mici?

Mai jos, găsiţi celelalte articole scrise pe aceeaşi temă:

 

Activităţi, jocuri şi jucării pentru copii peste un an (12-18 luni)

Activităţi, jocuri şi jucării pentru copii peste un an (12-18 luni)**

Activităţi, jocuri şi jucării pentru copii peste un an (12-24 luni)

Activităţi, jocuri şi jucării pentru copii peste un an (12-24 luni)**

Activităţi, jocuri şi jucării pentru copii peste 18 luni

 

Dacă găsiţi pe blog articole interesante de citit, vă invit să daţi like paginii de Facebook şi/sau să vă abonaţi la newsletter-ul blogului. Încerc să fiu prezentă şi pe Pinterest şi Instagram.

 

Trackbacks

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *