5 smoothie-uri cu frunze verzi

Publicat in 31 martie 2016

retete smoothie

 

 

Acum ceva vreme va impartaseam 5 retete de smoothie-uri delicioase, numai bune de servit la micul dejun. In acelasi articol v-am dat elementele din care se poate „compune” un smoothie si v-am promis ca voi reveni cu inca 5 retete care contin frunze verzi. Timpul nu a fost prea darnic cu mine si apuc abia acum sa va scriu retetele.

1. Smoothie cu capsuni si rucola

Reteta:

  • 100 ml apa plata
  • 4 capsuni mari – previn aparitia cancerului datorita continutului mare de antioxidanti, contin acid folic si ajuta la echilibrarea zaharului din sange. 
  • 1 banana mica – prebiotic; stimuleaza memoria, ajuta tranzitul intestinal si sistemul nervos. 
  • 1 lingura de mar cu scortisoara (in cazul meu, reciclat de la micul dejun al fiicei) – marul e supranumit „regele fructelor” datorita numeroasele sale beneficii, iar scortisoara are caracter antioxidant si scade colesterolul. 
  • 1 lingurita de seminte de chia rasnite – au un mare aport de fibre si proteine. 
  • 10-12 frunze de rucola – contine vitamina K necesara sanatatii oaselor, ajuta la curatarea colonului si la imbunatatirea digestiei. 

2. Smoothie cu capsuni, banane si menta

Reteta:

  • 100 ml lapte vegetal (eu am folosit lapte de cocos cu orez)
  • 5 capsuni mari – actioneaza ca tratament impotriva intoxicatiilor, revitalizeaza organismul si au efecte benefice asupra ficatului. 
  • 1 banana – prebiotic; stimuleaza memoria, ajuta tranzitul intestinal si sistemul nervos. 
  • 10 frunze de menta proaspata – detoxifica organismul, dezinfecteaza, previne infectiile respiratorii si imbunatateste circulatia sanguina. 
  • 1/2 lingurita de vanilie – combate oboseala, stresul, ajuta la intarirea sistemului imunitar si la arderea caloriilor. 

Smoothie de capsuni, banane si menta

3. Smoothie cu afine si avocado

Reteta:

  • 3 linguri de afine (eu am folosit congelate/lasate la decongelat) – au efect antioxidant, antiinflamator, antiimbatranire, antidiabetic si antibiotic. 
  • aprox. 100-150ml apa (eu am pus 6 linguri de apa lasate de afine si cca. 100ml apa plata)
  • 1 avocado – combate retentia de lichide si celulita, mentine sanatatea creierului si tensiunea arteriala in limite normale. 
  • 2 lingurite suc proaspat de lamaie – previne imbatranirea si vindeca acneea. 
  • aprox. 15 frunze de menta – previne infectiile tubului gastric si detoxifica organismul.
  • 1 lingurita de miere (optional) – este cel mai rapid si mai puternic energizant natural, stimuleaza digestia si ajuta la mentinerea echilibrului endocrin. 

Smoothie cu afine si avocado

4. Smoothie cu spanac si kiwi

Reteta: 

  • 100ml lapte de migdale
  • 4 pachetele/cuburi de spanac congelat (lasat la dezghetat si scurs bine) – are proprietati anticancerigene, previne bolile cardiovasculare si ajuta la detoxifierea organismului. 
  • 1 banana – prebiotic; stimuleaza memoria, ajuta tranzitul intestinal si sistemul nervos. 
  • 3 kiwi mici – foarte bogat in antioxidanti, reduce riscul bolilor de inima si ajuta sistemul imunitar. 
  • 1 lingurita de seminte de chia (rasnite) – au un mare aport de fibre si proteine, contin o serie de nutrienti importanti pentru sanatatea oaselor si sunt bogate in acizi grasi Omega3.

Smoothie cu spanac si kiwi

5. Smoothie cu zmeura si patrunjel verde

Reteta: 

  • 100ml apa sau lapte vegetal
  • 2 linguri de zmeura (eu am folosit zmeura congelata lasata la dezghetat) – ajuta la arderea grasimilor si la consolidarea sistemului imunitar. 
  • 1 banana – prebiotic; stimuleaza memoria, ajuta tranzitul intestinal si sistemul nervos.
  • 10-15 frunze de patrunjel – ajuta functia hepatica, plamanii si rinichii. 
  • 1 lingurita de seminte de in (rasnite) – intarzie imbatranirea oaselor si a pielii, combat migrenele si durerile menstruale. 

Smoothie cu zmeura si frunze de patrunjel

Daca v-a placut articolul, dati sfoara-n tara :).  Pentru a nu pierde ultimele retete, va invit sa va abonati la newsletter-ul blogului si sa dati un like paginii de facebook.

Comments

    • admin a zis

      Chiar si pentru smoothie-urile mele folosesc aparatul combinat de la Philips Avent. Gasesti un review al aparatului pe blog.

  1. Jana a zis

    Am încercat prima rețetă și ne-a plăcut. Se simte gustul pronunțaț al frunzelor de ruccola și a scorțisoarei. Înteresantă combinație.
    Mulțumesc pentru inspirație;)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *