20 de reţete dulci, fără zahăr şi fără îndulcitori

Publicat in 6 septembrie 2018

Anul acesta am reluat #SeptembrieFărăZahăr şi mă bucur că aţi răspuns şi voi pozitiv provocării. De anul trecut şi până acum, am dobândit obiceiuri mai sănătoase. #SeptembrieFărăZahăr funcţionează chiar dacă este vorba doar de o lună fără zahăr şi fără îndulcitori. Dacă încă nu aţi dat curs provocării, vă invit să încercaţi să excludeţi zahărul pentru o perioadă pe care o consideraţi potrivită, indiferent că este vorba de o săptămână, de o lună sau de un timp mai îndelungat. Aici  am scris ce se întâmplă cu creierul şi cu corpul nostru atunci când mâncăm zahăr regulat, cum ajungem să fim dependenţi de o doză zilnică de dulce şi poate chiar de mai multe, că pofta de dulce este adesea confundată cu foamea sau cu setea, care este limita maximă de zahăr pe care ne recomandă specialiştii să o respectăm.

Nu ştiu voi cum sunteţi, dar mie îmi place dulcele. Aş minţi dacă aş spune că nu-mi place îngheţata cremoasă din comerţ, prăjiturile cu şi fără creme şi ciocolata cam cu toate aromele posibile. Îmi plac toate din punct de vedere gustativ, însă îmi doresc să le mănânc cât de rar se poate, pentru că ştiu că nu-mi aduc niciun beneficiu. Să nu mai zic că au în compoziţie cantităţi considerabile de zahăr, calorii goale şi o lista lungă de ingrediente, care de care mai nesănătoase. Încerc să-mi satisfac pofta de dulce cu fructe, în special în sezonul cald. Pe lângă fructe, astăzi vă propun 37 de reţete dulci, fără zahăr şi fără îndulcitori. Anul trecut vi le-am propus pe acestea 17, iar mai jos găsiţi încă 20. Sper să vă fie de folos şi să vă potolească pofta de dulce. 🙂

 

Prăjitură cu ricotta şi stafide (fără zahăr şi fără făină)

 

Poate că seamănă cu o budincă, dar eu am numit-o prăjitură. M-aş aventura să o servesc musafirilor pe post de desert şi nu cred că ar fi cineva dezamăgit. 🙂 Noi am servit-o la micul dejun. Adesea, aleg ca preparatele dulci să le mâncăm la prima masă a zilei.

 

 

 

Biscuiţi cu fulgi de ovăz şi unt de arahide (fără zahăr)

 

Reţetele de biscuiţi sau fursecuri, cum preferaţi să le spuneţi, cu fulgi de ovăz nu au, în general, nimic complicat. De obicei, au puţine ingrediente şi se fac foarte repede. Au o textură gumoasă, nu conţin zahăr şi  sunt plini de nutrienţi.

 

 

 

Brioşe cu fulgi de ovăz, măr şi morcov (fără ou şi fără zahăr)

 

Cred că este mai inspirat să le spun mini prăjituri, pentru că textura lor nu seamănă deloc cu cea a brioşelor. Pe de altă parte, sunt gustoase şi săţioase, perfecte pentru micul dejun sau pentru o gustare consistentă. Brioşele nu conţin zahăr, ouă, făină şi nici agenţi de creştere, iar fulgii de ovăz pe care îi conţin au multe beneficii pentru sănătate.

 

 

 

Spumă de căpşuni (fără zahăr şi fără ou)

 

Această spumă de căpşuni super rapidă, fină, foarte gustoasă mi-a trezit amintiri din copilărie. Nu mai găsiţi căpşuni în această perioadă, dar o puteţi reproduce cu afine de pădure, zmeură sau mure.

 

 

 

Prăjitură cu couscous şi fructe de pădure (fără zahăr)

 

Acesta cred că a fost primul meu dulce pregătit cu gândul la tata. Tatăl meu are diabet aşa că zahărul nu avea ce căuta pe masă, iar îndulcitorii am preferat să îi evit.

 

 

 

Budincă de couscous cu sfeclă şi migdale (fără zahăr)

 

Când vedeţi o budincă roşie, ce ingrediente vă gândiţi că ar putea conţine? Fructe roşii, nu? Zmeură sau căpşuni poate? Credeţi că sfecla ar fi potrivită într-o astfel de reţetă? Vă spun eu că este. Sfecla este un aliment minunat atât pentru cei mari, cât şi pentru cei mici. Conţine o importantă cantitate de vitamine, sodiu, calciu, fier, iod, potasiu şi antioxidanţi. Este un aliat de nădejde în combaterea anemiei, protejează ficatul şi scade tensiunea arterială. În plus, inclusă în budinci, pancakes sau brioşe, alături de banane, le oferă acestora un gust plăcut şi aromat, suficient de dulce încât preparatul să nu mai necesite îndulcitori.

 

 

 

Mini checuri cu fructe de pădure şi fulgi de ovăz (fără zahăr)

 

Îmi plac prăjiturile cu fructe şi sunt convinsă că şi cei mici ai voştri se bucură atunci când primesc prăjituri. Aceste mini checuri sunt ideale atunci când copilul vă cere ceva dulce sau chiar şi servite la micul dejun.

 

 

 

Budincă de mei cu ciocolată (fără zahăr)

 

Sper că nu vă plictisesc budincile noastre cu mei. 🙂 Cum v-am mai spus, sunt atât de multe combinaţii care merită încercate. Cu siguranţă una dintre ele va fi şi pe gustul vostru. De această dată, vă propun o budincă de mei cu „ciocolată”. De fapt, budinca nu-i chiar cu ciocolată, ci cu pudră de roşcove. Pudra de roşcove o puteţi înlocui şi cu pudră de cacao crudă pentru un gust care să aducă şi mai mult cu ciocolata.

 

 

 

Budincă cu brânză de vaci (fără zahăr)

 

Aceasta a fost pasca pe care am făcut-o de Paşte. În mod tradiţional, pasca se face cu aluat dospit umplut cu un amestec de brânză de vaci cu stafide, smântână şi alte câteva ingrediente. Eu am ales să fac o pască fără aluat anul acesta, pentru că, fiind în criză de timp, a fost varianta cea mai simplă. Eu i-am spus budincă cu brânză dulce, bună de făcut în orice zi din an. Să ştiţi că este delicioasă atât caldă, cât şi rece.

 

 

 

Budincă de mei cu măr şi dovleac (fără zahăr)

 

Suntem mari fani ai budincilor. Mâncăm din ele 2 dimineţi la rând, se fac repede, sunt sănătoase şi nu există limită de combinaţii.

 

 

Brioşe cu banane şi migdale (fără zahăr)

 

Sunt moi, se topesc în gură şi sunt aromate. Dacă aceste argumente nu vă sunt suficiente ca să le încercaţi, vă mai spun şi că sunt fără zahăr şi fără îndulcitori, dar sunt suficient de dulci. Să vă spun şi că merg de minune servite la micul dejun cu o cană de lapte cald?

 

 

Budincă de pâine cu cremă de brânză (fără zahăr)

 

Am vorbit despre risipa alimentară de fiecare dată când am avut ocazia. Îmi este foarte greu să arunc mâncarea, inclusiv pâinea aspră, pe care nimeni n-o mai vrea. Dacă arunc 2-3 felii, nu mă simt foarte vinovată, dar este altă poveste atunci când trebuie să arunc o pâine întreagă. De această dată, înainte să arunc pâinea întreagă la gunoi, mi-am spus că n-am făcut şi nici n-am mâncat vreodată budincă de pâine. Fără să mai stau pe gânduri, m-am pus pe încropit o budincă de pâine cu cremă de brânză.

 

 

Budincă de chia cu ciocolată şi cremă de caju

 

 

De ce aţi vrea să pregătiţi această budincă? Vă dau câteva motive:

Vă este poftă de ceva dulce şi vreţi să vă satisfaceţi pofta fără să aveţi mustrări de conştiinţă.

Vreţi să-i oferiţi copilului o gustare hrănitoare ori un dulce fără zahăr.

Aveţi musafiri şi vă doriţi să-i serviţi cu un desert sănătos.

 

 

Mini brioşe cu mere şi morcovi (fără zahăr)

 

 

După ce am făcut primul meu tort cu morcovi, m-am gândit că brioşele cu mere şi morcovi n-ar avea cum să fie o combinaţie sortită eşecului. 🙂

 

 

Budincă de mălai cu dovleac şi banană (fără zahăr)

 

 

Mălaiul folosit în preparate dulci este una dintre descoperirile mele cele mai interesante din punct de vedere gustativ de când m-am apucat serios de bucătărit.

 

 

 

Tort sănătos cu morcovi

 

Nu ştiu ce fel de reţete de torturi cu morcovi aţi încercat voi până acum, dar a mea este fără unt, fără lapte, fără zahăr şi cu o cantitate redusă de făină.

 

 

 

Budincă de chia cu kaki şi rodie

 

 

Budincile de chia sunt foarte uşor de făcut, sunt gustoase, hrănitoare, sănătoase şi potolesc pofta de dulce. Ce ne-am putea dori mai mult? 🙂

 

 

 

Pancakes cu sfeclă coaptă şi rodie (fără zahăr)

 

 

 

Budincă de mei cu mascarpone (fără zahăr)

 

 

 

Bomboane raw cu cacao şi unt de arahide

 

 

 

Sper să vă placă propunerile mele. Să îmi daţi de veste dacă le încercaţi.

 

 

Dacă găsiţi pe blog articole interesante de citit, nu le ţineţi doar pentru voi :), daţi like paginii de Facebook şi/sau abonaţi-vă la newsletter-ul blogului pentru a nu pierde ultimele articole. Încerc să fiu prezentă şi pe Pinterest şi Instagram

Alte referințe

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *