19 rețete dulci (fără zahăr şi fără îndulcitori)

Publicat in 11 noiembrie 2019

 

Acest tip de articol, o colecţie de reţete fără zahăr şi fără îndulcitori, devine o tradiţie. În 2017, vă propuneam 17 reţete dulci fără zahăr şi fără îndulcitori, iar anul trecut aveam pentru voi 20 de reţete de acest fel. Anul acesta, am adunat, pe blog, alte 19 astfel de reţete şi m-am gândit că ar fi util să le strâng, din nou, într-un singur loc. Şi uite aşa, dacă este să facem matematica, reţetele fără zahăr din acest an plus cele din anii trecuţi ne dau un total de peste 50 de preparate dulci şi sănătoase. Sper să vă inspire! 🙂

 

 

Mic dejun la pahar

Ştiu că scrie „mic dejun” mai sus, dar poate ţine locul şi unei gustări săţioase ori, dacă înjumătăţiţi cantităţile, aveţi o gustare dulce, sănătoasă, rapidă şi gustoasă. 🙂

 

 

 

Prăjitură pufoasă cu fructe (fără zahăr)

Această prăjitură este o combinaţie între pandişpan şi chec, foarte uşor de făcut, pufoasă, aromată şi fără zahăr. Eu am adăugat o lingură generoasă de miere dar, din punctul meu de vedere, dacă folosiţi fructe dulci, coapte, o puteţi omite.

 

Batoane cu măr și nuci (fără zahăr, fără lactate şi fără ouă)

Mă cam „bat” cu fiica pe aceste batoane. Adevărul este că sunt bune, foooarte bune. Ultima dată când le-am făcut, am dublat cantităţile şi în loc de nuci am folosit făină de migdale. Şi tot delicioase au fost. 🙂

 

Frigănele cu cremă de ciocolată (fără zahăr)

Pâine cu ou, prăjită în ulei, nu fac. Întâmplător, în urmă cu 2 ani, am descoperit frigănelele cu ricotta preparate la cuptor. Sunt delicioase, însă gustul lor nu seamănă cu cel al pâinii cu ou pe care o făcea bunica. Totuşi, am rămas fidelă acestei reţete, pentru că a devenit una dintre preferatele fetiţei mele. Mi-am zis că aş încerca o altă variantă a acestor frigănele, cu cremă de ciocolată. Adică, cu o ciocolată sănătoasă, fără zahăr. Ce-a ieşit?! Un mic dejun destul de rapid de pregătit şi super delicios, apreciat de toţi 3 şi credeţi-mă că rare sunt reţetele care ne satisfac tuturor gusturile. Şi ce-ar fi dacă frigănele ar fi servite la gustare? Nu cred că s-ar supăra cineva.

 

 

Negrese cu cartof dulce (reţetă vegană)

Iarăşi o gustare cu „ciocolată”. I-am explicat Antoniei de ce nu îi cumpăr ciocolată din comerţ şi am încurajat-o să-mi spună de câte ori i se face poftă de ciocolată, pentru că putem găsi alternative sănătoase preparate în casă. Se pare că varianta aceasta funcţionează. Aşa s-a născut şi această reţetă. Mare mi-a fost bucuria când am văzut că aceste negrese cu foarte puțin zahăr de cocos (care se poate omite) şi fără ciocolată au succes. Antonia mi-a spus că sunt atât de bune încât îi vine să le mănânce pe toate. Când s-au terminat, m-a pus să-i promit că îi voi mai face „neghese cu cociolată”.

 

 

Budincă de chia

V-am lăsat link-ul spre toate budincile cu chia pe care le am pe blog: cu afine şi migdale, cu cocos şi ananas, cu „ciocolată” şi cremă de caju, cu kaki şi rodie, etc. Toate sunt delicioase, se fac uşor şi se servesc cu spor. 🙂

 

Fursecuri cu nuci (fără zahăr)

Am ajuns la concluzia că gătesc, instinctiv, în funcție de sezon. Biscuiții și fursecurile fac parte din sezonul de toamnă-iarnă. Se încadrează perfect în peisaj. De această dată, am ales să fac fursecuri cu nuci. Nu am pus zahăr și nici îndulcitori, așa că sunt potrivite și pentru cei mai mici membri ai familiei. Curmalele le îndulcesc suficient. Sunt fragede, moi și aromate.

 

Galette cu prune şi migdale

Această bunătate a bucătăriei franceze am făcut-o în această toamnă. Prunele le puteţi înlocui cu mere, de exemplu, şi îi puteţi răsfaţa pe cei dragi cu o prăjitură simplă, dar delicioasă.

 

 

Fursecuri pufoase cu ciocolată şi stafide (fără zahăr)

Din câte ştiu eu, nu există copil căruia să nu-i placă ciocolata. Cred că ştiţi că ciocolata pe care eu o adaug în preparate este o combinaţie de pudră de roşcove cu pudră de cacao crudă. Aşa au apărut aceste fursecuri moi şi aromate, din dorinţa de a găsi o alternativă sănătoasă la opţiunile nesănătoase din comerţ.

 

 

Îngheţată de banane cu sos de ciocolată (fără zahăr)

Tot despre ciocolată este vorba şi în această reţetă, mai exact, despre un sos de ciocolată turnat peste o îngheţată simplă, fără zahăr.

 

Îngheţată cu ananas şi mentă (fără zahăr şi fără lactate)

 

Batoane raw vegane cu cireșe (fără zahăr)

Batoanele acestea au doar 7 ingrediente pe care, probabil, le aveţi deja în casă. Cireşele le puteţi înlocui cu fructe de sezon (în cazul în care nu aveţi cireşe la congelator, puse pe iarnă). Modul de preparare e simplu, ca o joacă de copii. 🙂

 

 

Budincă de banane cu fulgi de ovăz şi cireşe (fără zahăr)

Budinca aceasta am copt-o în forme diferite, inclusiv în forme de mini tarte. Să ştiţi că poate fi şi un altfel de blat pentru tarte. Adăugaţi fructe proaspete deasupra, de care aveţi, în funcţie de sezon, şi obţineţi nişte tarte simple, delicioase, hrănitoare, suficient de dulci, fără zahăr adăugat.

 

Brioşe cu brânză de vaci şi cocos (fără zahăr)

Ştiţi de ce-mi plac mie brioşele? Pentru că sunt rapide, versatile şi simplu de realizat. Când spun că sunt versatile, mă gândesc la faptul că sunt potrivite să fie servite la micul dejun, la gustare sau chiar şi la o masă festivă.

 

 

Budincă de mei

Am inclus aici şi budincile de mei, pentru că toate sunt fără zahăr, dar potrivite atât pentru o gustare, cât şi pentru un mic dejun ori pentru a potoli o poftă de dulce. Le găsiţi în mai multe combinaţii: cu brânză de vaci şi fructe uscate, cu nuci şi mere, cu „ciocolată”, etc.

 

Cheesecake în 3 culori, fără coacere (fără zahăr şi fără gelatină)

Ştiu că cheesecake-ul este considerat de unii un desert banal, prea comun, dar este printre preferatele mele, deşi am o singură reţetă de cheesecake pe blog, unul raw vegan, cu afine. De această dată, am zis că împuşc doi iepuri, chiar trei, dintr-o lovitură: fac un cheesecake pe post de tort pentru o persoană dragă mie, împărtăşesc reţeta cu voi şi îmi răsfăţ papilele cu ceva bun şi dulce, fără zahăr.

 

 

Papanaşi la cuptor

Mi-am propus să fac nişte papanaşi mai sănătoşi, dar fără să compromit gustul. Aşa cum probabil ştiţi, în mod tradiţional, papanaşii se prăjesc. Aceasta este varianta românească. Se pare că papanaşii fierţi şi-ar avea originea în imperiul Austro-Ungar. Eu am ales să-i fac în cuptor şi să-i servim cu smântână şi dulceaţă de vişine (cea de afine s-a terminat).

 

Banana bread cu nuci şi unt de arahide (fără zahăr şi fără lactate)

Trebuie să recunosc că banana bread se numără printre checurile mele preferate, pentru că nu necesită mare ştiinţă în bucătărie, nici prea mult timp sau vreo listă prea lungă de ingrediente. De asemenea, reţetele de banana bread pot fi adaptate foarte uşor preferinţelor fiecăruia dintre noi. Pot conţine sau nu lapte, zahăr ori îndulcitori naturali, se pot adăuga în compoziţie nuci, fulgi de cocos sau fructe uscate. Astăzi, vă propun o reţetă de banana bread aromată, fără lactate, fără îndulcitori, cu o textură nu foarte umedă.

 

Budincă cu brânză de vaci și afine

De fapt, este o budinco-prăjitură pufoasă, sănătoasă, uşor de făcut, fără să ţintuiască pofticiosul prea mult timp în bucătărie și, pe deasupra este și gustoasă. 🙂

 

 

 

Sper să vă inspire ideile adunate mai sus. Dacă aveţi o prietenă care nu mai ştie ce să pună pe masă, trimiteţi-i şi ei acest articol. Niciodată nu-s destule ideile care ţin de bucătăreală. 🙂

 

 

Pentru inspirație în bucătărie: 

 

Dacă găsiţi pe blog articole interesante de citit, nu le ţineţi doar pentru voi :), daţi like paginii de Facebook şi/sau abonaţi-vă la newsletter-ul blogului pentru a nu pierde ultimele articole. Încerc să fiu prezentă şi pe Pinterest şi Instagram.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *