17 reţete dulci fără zahăr şi fără îndulcitori

Publicat in 5 septembrie 2017

 

 

În #SeptembrieFărăZahăr sigur veţi avea poftă de ceva dulce. Eu ştiu că voi avea, dar am promis că nu mă ating de dulciuri care conţin zahăr sau îndulcitori, fie ei şi naturali. Este provocarea pe care mi-am lansat-o în această lună. Mi-am propus să-mi testez limitele încă o dată şi v-am invitat şi pe voi să o faceţi. Aţi răspuns deja în număr destul de mare şi mi-ar plăcea să o faceţi în continuare indiferent dacă alegeţi să nu consumaţi zahăr timp de o lună sau de 10 zile. Sunteţi bineveniţi în Gaşca fără zahăr, grupul de Facebook pe care l-am creat pentru a ne susţine reciproc.

#SeptembrieFărăZahăr a apărut ca o dorinţa de a mea de a trece la un nivel superior după cele #10ZileFărăZahăr. Povesteam despre aceste 10 zile cu Miruna, blogger pe Şi Blondele Gândesc, şi cu Ana, blogger pe Mămica Urbană. Ana a venit cu ideea hashtag-ului #SeptembrieFărăZahăr şi cu întrebarea: „De ce nu am face o lună fără zahăr?”. A fost momentul în care mi-a încolţit în minte ideea: „Chiar aşa?! De ce nu aş ţine o lună întreagă fără zahăr dacă 10 zile au trecut cu bine?”. Şi uite aşa, am pus #SeptembrieFărăZahăr pe „hârtie” (blog).

Dacă îmi urmăriţi blogul, atunci ştiţi că reţetele mele sunt fără zahăr. De multă vreme zahărul n-are loc la noi în casă. Reţetele mele sunt ori fără zahăr, ori cu îndulcitori naturali folosiţi cu moderaţie. Reţetele de pe blog or fi ele fără zahăr, însă nu şi cele din magazin cărora le-am cedat în repetate rânduri, tot mai des în ultimul timp.

Vă las mai jos 17 reţete fără zahăr care să vă potolească pofta de dulce. Să ştiţi că viaţa fără zahăr nu-i atât de fără gust cum pare. 🙂

 

Brioşe cu fulgi de ovăz (fără făină şi fără zahăr)

 

 

Dimineţile noastre sunt pe repede înainte. Avem la dispoziţie cam 30 de minute pentru pregătiri, pentru că vrem cu toţii să dormim cât mai mult. De cele mai multe ori, eu mănânc micul dejun cu Antonia aşa că preparatele trebuie să fie pe gustul amândurora. Rar se întâmplă ca farfuriile noastre să fie diferite. Sunt mereu în căutare de preparate sănătoase, care se fac repede sau care pot fi făcute chiar şi cu o zi înainte. Aceste brioşe se pot servi cu succes 2 zile la rând.

 

Pancakes cu banane (fără făină)

 

 

Sunt o mare iubitoare de pancakes şi am strâns până acum câteva reţete pe blog. Acestea nu conţin nici zahăr/îndulcitor şi nici făină.

 

Bomboane raw cu seminţe şi fructe uscate

 

 

Bomboanele raw sunt foarte versatile. Nu necesită mare ştiinţă în bucătărie, sunt sănătoase şi se fac repede, deci sunt ideale pentru orice om mereu pe fugă, dar dornic să aibă gustări cât mai sănătoase.

 

Biscuiţi cu ovăz şi migdale

 

 

Fără modestie vă spun că sunt cei mai buni biscuiţi pe care i-am făcut vreodată. Sunt hrănitori, gustoşi şi conţin doar ingrediente naturale.

 

Budincă de chia cu căpşuni şi banane

 

 

Budincile de chia mi se par potrivite atât pentru micul dejun, cât şi servite la gustare. Ştiu că seminţele de chia pot fi considerate un aliment de „fiţe”, cum mi s-a mai spus, dar eu îmi dau şansa să descopăr gusturi, preparate, alimente noi şi să mă bucur de beneficiile lor.

 

Bomboane raw cu migdale şi pudră de roşcove

 

 

Ştiţi prăjitura tăvălită din copilărie? Bomboanele astea o pot înlocui … cu succes, aş adăuga. 🙂

 

Bomboane raw cu nucă de cocos şi lămâie

 

Bomboanele Rafaello îmi plac şi mie. Acestea sunt puţin mai acrişoare, dar superioare la nivel de nutrienţi şi sănătate.

 

Cremă tartinabilă de „ciocolată”

 

 

Susţin cu tărie ideea că mereu există alternative sănătoase la cele nesănătoase. Recunosc că această cremă nu-i atât de fină ca Nutella, dar este sora ei sănătoasă. 🙂

 

Bulgur cu fructe uscate și pudră de roșcove

 

Reţeta asta este super simplă. Aveţi nevoie de 5 ingrediente dintre care unul este opţional.  Posibil să le aveţi deja pe toate în casă. Numa’ zic în caz de poftă. 🙂

 

Budincă la borcan

 

 

De câte ori nu aţi fost pe fugă dimineaţa şi nu v-aţi spus că vă luaţi ceva de mâncare de undeva de prin oraş? Şi de câte ori aţi ales în drumul vostru un produs de patiserie? Dacă îi alocaţi micului vostru dejun 5 minute seara, dimineaţa îl puteţi lua cu voi şi îl puteţi servi oriunde.

 

Budincă de banane

 

 

Dacă vă este poftă de ceva dulce la gustare, iată încă o variantă fără zahăr. Banana este suficient de dulce.

 

Budincă de couscous în două culori

 

 

Încă o variantă bună de făcut seara şi de savurat dimineaţa la micul dejun sau la gustare. 🙂

 

Budincă de chia cu „ciocolată” şi banane

 

 

Prima mea budincă de chia a fost un succes. De la aceasta a pornit a doua încercare, cea cu căpşuni şi banane.

 

Plăcinte cu mere

 

 

În 3 cuvinte le-aş descrie ca fiind mici, rapide şi economice. În reţetă găsiţi o linguriţă de miere pe care am pus-o în umplutură, dar o puteţi omite fără probleme.

 

Mere coapte cu nuci

 

Reţeta aceasta îmi aduce aminte de copilărie. Eu am adăugat o linguriţă de miere, însă o puteţi exclude şi din această reţetă pentru ca septembrie al vostru să fie fără zahăr. 🙂

 

Salam de biscuiți (baby friendly)

 

 

Contrar reţetei clasice de salam de biscuiţi, aceasta nu conţine zahăr, lactate sau cacao. Bineînţeles, pentru ca reţeta să fie fără strop de zahăr, biscuiţii nu trebuie să îl conţină.

 

Budincă de orez cu migdale

 

Nu sunt o mare fană a orezului, dar această budincă aş mânca-o oricând. Şi să-mi potolesc pofta de dulce, i-aş adăuga şi nişte dulceaţă fără zahăr. De afine pe cât posibil.

 

Sper ca reţetele mele dulci să vă inspire pentru un #SeptembrieFărăZahăr. Vă mărturisesc că mi-aş dori ca ele să se regăsească des în meniul vostru, chiar şi după ce trece luna septembrie.

 

Cine mai vine în Gaşca fără zahăr? 🙂

 

 

Dacă găsiţi pe blog articole interesante de citit, nu le ţineţi doar pentru voi :), daţi like paginii de Facebook şi/sau abonaţi-vă la newsletter-ul blogului pentru a nu pierde ultimele articole. Încerc să fiu prezentă şi pe Pinterest şi Instagram.

Robot Multifunctional 5 in 1 Nutribaby

Comments

Trackbacks

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *