Reţete şi meniuri pentru copii (18 luni+ )*

Publicat in 3 martie 2017

Meniu diversificare 21 de luni

 

 

Alimente introduse săptămâna aceasta: pomelo.

 

Luni, 13 februarie

 

Mic dejun: Pâine cu ricotta şi roşii. Cred că a fost prima dată când a acceptat roşiile.

Gustare: Un fruct (la creşă).

Prânz: Pulpă de pui cu broccoli, dovlecel, morcov, oregano şi ulei de măsline.

Gustare: Clementine şi pomelo. 

Cină: Tartă cu broccoli. Practic, reţeta este cea de tartă cu ricotta şi spanac, dar am făcut-o jumi-juma: jumătate cu spanac şi jumătate cu broccoli.

 

 

Marţi, 14 februarie

 

Mic dejun: Fulgi de ovăz în lapte de cocos, cu nucă, banană şi mesquite.

Gustare: Un fruct (la creşă).

Prânz: Carne de vită cu conopidă, dovlecel, sfeclă roşie, ceapă şi cimbru.

GustareBrioşe cu mascarpone şi vişine. Aveam aproape o cutie de mascarpone care trebuia folosit aşa că am încercat o reţetă nouă de brioşe. Au fost pufoase, aromate şi uşor acrişoare.

Cină: Bastonaşe de dovlecei cu sos de smântână, iaurt, usturoi şi busuioc.

 

Briose cu mascarpone si visine

 

Miercuri, 15 februarie

 

Mic dejun: Budincă de banane.

Gustare: Un fruct (la creşă).

Prânz: Supă cremă de legume + pui cu curry şi noodles cu legume (meniul de la creşă).

Gustare: Clementine.

Cină: Griş în lapte de ovăz cu curmale (2), scorţişoară şi nucă de cocos.

Budinca de banane

 

 

 

Joi, 16 februarie

 

Mic dejun: Fulgi de mei cu fulgi de ovăz în lapte de ovăz, cu banană, nucă şi mesquite.

Gustare: Un fruct (la creşă).

Prânz: Quinoa cu legume (dovlecel, morcov, praz, ţelină), turmeric, boia de ardei dulce, ierburi de Provence şi ulei de măsline. Cantitatea rămasă am reciclat-o şi m-am ales cu un prânz delicios. Peste ce a rămas din prânzul fetiţei, am adăugat câteva fâşii de ardei gras, rămas şi el de la masa soţului, rucola, ceapă verde, roşii cherry, oţet balsamic şi câteva crutoane.

Gustare: Banană şi clementină.

Cină: Paste cu sos de roşii. Nu le-a vrut. Asta cred că a fost ultima încercare să i le mai propun. A mâncat un iaurt (nu-l refuză niciodată) cu o jumătate de felie de pâine.

 

 

Vineri, 17 februarie

 

Mic dejun: Crackerşi cu pate de năut cu ardei copt. O nouă reţetă tartinabilă!

Gustare: Un fruct (la creşă).

Prânz: Supă de fasole verde + omletă cu ciuperci şi urme de şuncă cu mazăre şi cartof dulce (meniul de la creşă). Mă bucur că nu a vrut omleta :).

Gustare: Clementine.

Cină: Bulgur cu legume (rămase de la prânzul de ieri) peste care am adăugat o linguriţă de smântână, ierburi de Provence şi usturoi granulat.

 

Pate de naut cu ardei copt

 

 

Sâmbătă, 18 februarie

 

Mic dejun: Crackerşi cu pate de năut cu ardei copt şi măsline verzi.

Prânz: Peşte în papiotă cu cartof dulce, ţelină, ceapă, usturoi, puţin unt şi ierburi de Provence. Aici am explicat cum fac papiota pas cu pas.

Gustare: Plăcinte cu mere (mici, rapide şi economice).

Cină: Bruschete cu pastă de roşii şi mozzarella.

 

Bruschete copii

 

Duminică, 19 februarie

 

Mic dejun: Crackerşi cu guacamole cu portocală.

Prânz: Tocăniţă de linte cu legume.

Gustare: Mango.

Cină: Mămăligă cu iaurt.

 

Tocanita de linte cu legume

 

Pe pagina de facebook a blogului încerc să vin cu informaţii complementare legate de diversificare, pe care le veţi găsi în albumul „Diversificarea” sub forma unor scheme foto: vârsta la care se introduc alimentele, modul lor de preparare, nutrienţii pe care îi conţine fiecare aliment, etc. Menţionez că schemele sunt făcute în funcţie de informaţiile acumulate. Găsiţi mai multe reţete pe blog, la secţiunea „Bebe creşte” – „Diversificarea” – „Reţete şi meniuri pentru bebe”.

Citeşte şi meniurile anterioare:

Dacă găsiţi pe blog articole interesante de citit, nu le ţineţi doar pentru voi :), daţi like paginii de Facebook şi/sau abonaţi-vă la newsletter-ul blogului pentru a nu pierde ultimele articole. Încerc să fiu prezentă şi pe Pinterest şi Instagram.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *